Aesthetix Mimas | wzmacniacz zintegrowany z DAC

54500,00  / sztuka

Srebrny
54500,00 
Czarny
54500,00 

Produkt dostępny na zamówienie

SKU: Brak danych Kategorie: ,

Opis

AESTHETIX MIMAS

WZMACNIACZ HYBRYDOWY ZINTEGROWANY Z WBUDOWANYM DAC

 

Zapraszamy do zapoznania się z recenzją produktu:

https://hi-fi.com.pl/testy/wzmacniacze/5676-aesthetix-mimas.html

“Tego dźwięku nie da się zapomnieć. Raz usłyszany, na długo zepsuje humor, jeżeli wybierzemy inny wzmacniacz. Mimas wierci dziurę w duszy i pozostawia rozbudzone oczekiwania, których konkurencja raczej nie spełni, a już na pewno nie w tej cenie.”

Wzmacniacz zintegrowany Mimas to wynik połączenia dwóch wcześniej dostępnych i znakomicie przyjętych produktów Aesthetixa – przedwzmacniacza Calypso i końcówki mocy Atlas. Idei stworzenia pierwszego wzmacniacza zintegrowanego marki Aesthetix przyświecał stworzenia równie dobrej amplifikacji, ale w bardziej przystępnej cenie, z z jeszcze lepiej zestrojoną sekcji przedwzmacniacza ze wzmacniaczem mocy i efektywne skrócenie ścieżek sygnału. Mimas to urządzenie zwarte i za sprawą opcjonalnych rozszerzeń także bardzo uniwersalne. Jednakże Mimas to przede wszystkim pełnowymiarowy hybrydowy wzmacniacz zintegrowany.

Przedwzmacniacz Mimasa to konstrukcja zlampizowana. Sekcja przedwzmacniacza, w dużej mierze została zaczerpnięta ze wspomnianego pre-ampa Calypso i jest oparta na parze lamp próżniowych 6DJ8 (6922) – podwójnych triodach, o dość neutralnej charakterystyce w całkowicie różnicowej, zbalansowanej konstrukcji. W tym stopniu zastosowano rezystory obciążeniowe Roderstein, kondensatory sprzęgające wyprodukowane w Kalifornii, a także dyskretne półprzewodnikowe źródło prądu. Każdy Mimas przechodzi stu godzinny proces wygrzewania lamp, po którym dokonywana jest analiza zniekształceń FFT, dopasowanie wzmocnienia z dokładnością do dziesiątych decybela, a także ocena poziomów mikrofonowania i szumów. Poza wspomnianą sekcją lampową z modelu Calypso zapożyczony został także układ kontroli głośności oparty na drabince rezystorowej – układ 88 stopniowy oparty na wysokiej jakości rezystorach metalizowanych. Każdy skok to dokładnie 1dB. Inżynierowie Aesthetixa uważają, że oparcie sterowania na rezystorach jest najlepszym, choć nietanim rozwiązaniem. Potencjometry wnoszą ograniczenie detaliczności, zaś kontrolery oparte na układach scalonych generują twardość brzmienia i jaskrawość. Rozwiązanie zastosowane w Mimasie pozwala na uniknięcie tych problemów. Interfejs regulacji głośności został zrealizowany w niezwykle efektowny sposób – do regulacji głośności poza dość oczywistymi przyciskami na pilocie możemy używać… wyświetlacza…, którego prawa i lewa strona stanowi swoisty rodzaj przycisków – po przyciśnięciu skrajów wyświetlacza słychać delikatne „klik”. Precyzyjny i zarazem bardzo efektowny regulator.

 

blank

Sekcja końcówek mocy Mimasa czerpie z referencyjnej końcówki mocy Atlas. Podobnie jak w modelu Atlas zrezygnowano ze sprzężenia zwrotnego i układów scalonych. Konstrukcja jest w pełni oparta na elementach dyskretnych i jest w pełni zbalansowana. Wzmacniacz charakteryzuje się znakomitą elastycznością w dopasowywaniu się do obciążenia głośników, by niezależnie od zastosowanej impedancji zapewnić liniową, stabilną pracę. Za zasilanie wzmacniacza odpowiada wysokiej jakości transformator rdzeniowy samodzielnie zaprojektowany i wyprodukowany przez Aesthetixa w siedzibie w Moorpark, a filtrację zapewnia bateria kondensatorów o pojemności 176800 mikrofaradów. Koncówki mocy Mimasa zostały zrealizowane w klasie AB i potrafią oddać realne 150W przy 8ohmach. Jest to moc, która jest w stanie zaspokoić większość wymagających kolumn o trudnej impedancji i niskiej efektywności.

Obudowa i wzornictwo przemysłowe to znak rozpoznawczy komponentów Aesthetix. Obudowa Mimasa jest w pełni aluminiowa (grubość 0,125 cala) i została wyprodukowana na specjalne zlecenie w Santa Barbara. Pięć dostępnych przycisków na panelu frontowym także wykonano z aluminium. Mimo ograniczenia liczby przycisków do niezbędnego minimum z poziomu panelu przedniego można obsługiwać dość rozbudowane menu urządzenia.

blank

Za dopłatą można zainstalować maksymalnie dwa z trzech dostępnych modułów dodatkowych, a do wyboru mamy moduł przetwornika DAC 24bit/384kHz z obsługą DSD128 (producent nie podaje jakiego chipsetu użył, jednak na płytce można dostrzec układ AKM), a także przedwzmacniacz gramofonowy (MM/MC) i zwrotnicę subwoofera. W naszym testowym egzemplarzu posiadamy zainstalowany DAC, który akceptuje zarówno sygnał elektryczny (coaxial) i jak światłowodowy (optical). Znakomitym udogodnieniem jest obecność wejścia USB (zastosowano asynchroniczny odbiornik firmy Wavelenght), do którego bezproblemowo możemy podłączyć komputer lub profesjonalny transport cyfrowy jak na przykład SotM SMS-200 Neo czy SMS-200 Ultra. Dzięki funkcji USB DAC w łatwy i relatywnie niedrogi sposób, tj. bez konieczności zakupu zewnętrznego przetwornika DAC możemy „usieciowić” Mimasa i uzyskać funkcje sieciowe takie jak Tidal/Roon czy dostęp do lokalnych zasobów sieciowych.

Naszym zdaniem Mimas to wzmacniacz brzmiący niezwykle naturalnie, z nieco podkreśloną średnicą i basem. Integra Aesthetixa brzmi niezwykle organiczne, z niespotykanym w tym przedziale cenowym poziomem naturalności i plastyczności. Mimas łączy najlepsze cechy wzmacniacza lampowego z niemal nieograniczoną swobodą operowania mocą i zakresem dynamiki, który jest dostępny wyłącznie dla wysokiej klasy wzmacniaczy tranzystorowych. Mimas to wzmacniacz szczegółowy, ale w „analogowym” rozumieniu takich słów jak detaliczność czy informacje. Akustyczna otoczka wokół instrumentów czy subtelne „drapnięcia” po strunach są pokazane w delikatny, gładki sposób w dobrej harmonii z gęstym brzmieniem samej podstawy źródła dźwięku. Mimas nie jest urządzeniem ograniczonym w zakresie informacji, ale nie jest też urządzeniem, które zaleje nas potokiem mikro detali, dzięki czemu jest wzmacniaczem, który nie męczy i którego w odpowiedniej konfiguracji można słuchać przez wiele godzin.

aesthetix mimas | wzmacniacz zintegrowany z dac

Dane techniczne

sekcja mocy:

moc wyjściowa 150W/8ohm zniekształcenia THD poniżej 1% , 250W/4ohm <1% THD
impedancja wejściowa 20 kohm dla wejść niezbalansowanych i 40 kohm dla wejść zbalansowanych
szerokość pasma przy pełnej mocy 4 – 150Khz
zniekształcenia THD przy pełnej mocy poniżej 1%

sekcja przedwzmacniacza:

5 par wejść zbalansowanych XLR
5 par wejść niezbalansowanych RCA

1 para wyjść zbalansowanych XLR
1 para wyjść niezbalansowanych RCA
kontrola głośności: drabinka rezystorowa 88 stopni o skoku 1dB

dodatkowa funkcjonalności:
wyjście słuchawkowe jack 1/3W przy 32ohmach
każde wejście analogowe może działać jako wejścia kina domowego (Bypass, HT input)

Informacje dodatkowe

Producent

Waga

20 kg

Wymiary

14×44,9×43,4cm

Kolorystyka

Czarny, Srebrny